afvallen fit hardlopen persoonlijk sporten suikervrij

De eerste kilo’s zijn er af!

21 april 2017
Jennifit - onder de 100 kilo

Precies een maand geleden ging ik met de billen bloot en vertelde ik dat de weegschaal weer doorschoot naar over de 100 kilo. Tijd voor actie dus! Op mijn blog hou ik mijn maandelijkse voortgang bij. We zijn dus een maand verder en het ging afgelopen weken eigenlijk best goed. Terug naar de basics. Gezond eten, kleine porties en meer bewegen. Het lukt me om niet meer te snaaien, en met snaaien bedoel ik ongecontroleerd vreten in mijn mond stouwen. Oh, is die reep chocola nu al op? Wat bij mij vooral werkt is het niet in huis halen, dan is de verleiding er ‘s avonds niet. Simpel maar waar. ‘s Avonds heb ik het het moeilijkst, maar het lukt me tot nu toe om niet meer te eten na het avondeten en als ik echt trek heb, neem ik fruit. 

Slakje

Guttegut ik heb hardgelopen, wel twee hele kilometers 😉 Maar zoals ik ooit in een ver verleden al eens postte op mijn blog, ‘I still beat everyone on the couch’. Ik wilde al dagen hardlopen maar het kwam er niet van, door drukke Paasdagen dus liep ik de dag na Pasen en na 100 meter voelde ik het al in mijn benen, dit voelt niet lekker. Te hoge hartslag, te diepe ademhaling. Oh well, het kan ook niet altijd lekker gaan. Ik heb me vorige week ingeschreven voor de Dam tot Dam by Night Run, waar ik in 2015, met veel plezier aan meedeed. Dus ik heb nu een goede stok achter de deur om te gaan trainen. De eerste kilometers zijn (2 dus) weer gelopen en vanaf hier kan het alleen maar bergopwaarts gaan 🙂

Ook ga ik sinds 21 maart weer op de fiets naar mijn werk, dus dat betekent in ieder geval minimaal 30 km fietsen per week. Een frisse neus, mooie zonsopkomst en beweging. Win-win!

Terug naar de gym

Ook heb ik besloten weer terug naar de sportschool te gaan. Nog niet zo lang geleden zei ik mijn abonnement op, maar ik merk aan alles dat het weer kriebelt om aan de slag te gaan. Ik ben weer veel dames aan het volgen op Instagram die net als ik een lange weg hebben afgelegd om af te vallen. Het inspireert me enorm om die dames zichzelf te zien afbeulen in de gym, dat ik ook weer wil gaan. Het gaat MEGAVEEL PIJN doen om die spieren weer aan het werk te zetten maar ik weet ook dat ik er de vruchten van pluk. Door krachttraining gaat je verbranding omhoog waardoor je lichaam harder moet werken. Bijkomend voordeel van krachttraining is dat je je fitter gaat voelen, en ook hardlopen zal me makkelijker afgaan. Althans zo ging het in het verleden. Nu moet ik alleen nog uitzoeken naar welke gym ik ga? Welk programma ik ga doen? Ga ik het zelf doen met de kennis die ik heb opgedaan? Vragen, vragen, vragen. Ik hoop zaterdag bij een gym te gaan kijken om te zien wat ik er van vind. Ik heb er vooral heel veel ZIN in!

Onder de 100 kilo!

De eerste MIJLPAAL heb ik al mogen vieren vorige week. De weegschaal is weer onder de 100. Hoera! En ditmaal hoop ik het getal nooit meer terug te zien. Dat riep ik daarvoor ook al, maar toen wist ik nog niet wat een zwangerschap met mijn lichaam zou doen. Dit keer zwaai ik het getal echt AJUUS!

LINDA.magazine

Deze maand gaat LINDA.magazine over obesitas. Dat ben ik op dit moment ook, obese. In dat artikel van Juliette Berkenhout ‘Ik ben die dikke vrouw’ staan rake dingen over hoe je hormonen reageren op eten waar veel suikers en vetten inzetten. Ik heb gewoon levenslang met mijn zwaarlijvigheid, en de kans ligt altijd op de loer dat ik mezelf niet in de hand heb. Quote uit het artikel van Juliette Berkenhout:

“Mijn verlossing kwam vorig jaar in de vorm van een interview in het Belgische blad Knack met Matthias Lannoo, chirurg van de obesitaskliniek in het Universitair Ziekenhuis in Leuven. Hij doet daar maagverkleiningen, gastric bypasses. “Het is echt veel te gemakkelijk om de schuld voor zwaarlijvigheid op de patiënt af te schuiven”, zegt hij… – … Lannoo doet zijn werk niet uit esthetische, maar uit medische overwegingen. Hij beschouwt overgewicht als een ziekte. Hij legt uit hoe hormonen je hongergevoel regelen, een proces waar je geen invloed op hebt, zoals je bloeddruk en je hartslag.”

Dit artikel betekent niet dat ik me erbij neerleg, integendeel. Ik wil het voor eens en voor altijd afsluiten. Achter me laten. Ik word 30 over een paar maanden en doordat ik daar al een beetje mee bezig ben, besefte ik dat ik groot deel van mijn twintiger jaren diep ongelukkig ben geweest met mijn lichaam en mijn vorm. Als ik door mijn foto’s scroll op mijn telefoon en terugkijk naar mezelf voor de zwangerschap, dan zie ik echt een andere Jennifer. Die foto’s zijn nu mijn motivatiefoto’s! Ik weet dat ik het kan, het begin is er!

3 Comments

  • Reply Antoinette 21 april 2017 at 11:24

    Hi Jennifer,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je deze uitdaging aanpakt!
    Mocht je het leuk vinden wil ik je graag uitnodigen voor een vrijblijvend gesprek bij Solid Performance 🙂 Wij zijn een privé gym die gespecialiseerd is in personal training en het behandelen van pijnklachten (RevalidatieSucces). Zeker na een zwangerschap komt er meer kijken bij het ‘herstel’ en afslanken, daar willen wij jou heel graag bij helpen!
    Ik zou het gaaf vinden om je te begeleiden in jouw proces. 🙂

    Fijne dag en ik hoop tot snel!

    Groetjes,
    Antoinette (Solid Performance, Cruquius)

  • Reply Kristel 25 april 2017 at 14:16

    Hai Jennifer, ik lees je verhaal en hoop dat het mij ook zal inspireren. Bewegen is niet mijn ding, zeker niet in een sportschool :S Ik hoop weer lekker te kunnen gaan wandelen en inderdaad, ook fietsen naar het werk. Maar dan moet ik de trapondersteuning wel uit zetten 😉
    Veel succes en je hebt het al eens bewezen, dus nu zal het je ook lukken!

    • Reply Jennifer 30 april 2017 at 21:08

      Hi Kristel, dank voor je berichtje. Jij ook heel veel succes! Liefs Jennifer

    Leave a Reply